A Tragedy of Childhood


Dün çok güzel bir müzikale gittim. 'Spring Awakening'..
Okulumun güzide müzikal topluluğu 'The Company'nin hazırladığı en iyi müzikallerden biri diyebilirim sanırım. Bu sefer gerçekten etkilendim. O kadar ki 'evet tam da müzikal seçmeleri varken ben bir şansımı deneyeyim' dedim.. Malum şöhret basamaklarını bir bir çıkarken önemli olabilir :D
Şaka bir yana gerçekten seçmelerine gitmeyi düşünüyorum fakat nedense bir şey beni hep engelliyor.. Onu bulduğum zaman hayatımdan sonsuza kadar çıkaracağım..

Neyse müzikale dönelim..

"2007 Tony Ödülleri’nde “En iyi Müzikal” dahil, tam 8 dalda ödül kazanan “Spring Awakening”, Frank Wedekind’in 1891 yılında kaleme aldığı aynı adlı, yasaklı oyunundan esinlenerek, Wedekind’in ölümünden yaklaşık 100 yıl sonra sahnelenmiştir. Müzikal, 4 dalda Drama-Desk ödülü kazanmıştır. Müzikalin Broadway kayıtlarından oluşan albüm 2008 yılında Grammy ödülü de almıştır. Müzikalin sözleri oyun yazarı-şair Steven Sater’a, besteleri ise Grammy-adayı şarkıcı/besteci Duncan Sheik’e aittir. Pop-punk şarkılarını eski Almanya’ya götüren rock-müzikal, “klasik” müzikallerden pek çok yönden “farklı”.

Müzikal, yetişkinler tarafından baskı altında tutulan çocukları konu almaktadır. Zaman içerisinde cinselliklerini de keşfeden çocuklar, kontrol edemedikleri duyguları ve yine inkar edemeyecekleri tutkularıyla yüzleşmekte, ilk aşklarını ve beraberinde gelen pişmanlıkları yaşamaktadırlar. Ebeveyn ve öğretmenlerinin baskıları karşısında karakterlerine özgü tepkiler veren gençler, kimi zaman isyan etse de çoğu zaman baskıya boyun eğmektedirler. Cinselliğin bir tabu olduğu, hatta çocuklara bebeklerin leylekler tarafından getirildiğinin öğretildiği 19.yy Almanya’sında geçen hikaye günümüzde bizlere malesef çok uzak gelmemektedir: ensest ilişkiler, dini baskılar, eşcinsellik, taciz, çocuklara şiddet, kürtaj ve yetişkinlerin kontrol ettikleri dünyada ergenlik dönemindeki gençlerin yaşadıkları zorluklar.."

Ve hemen en sevdiğim şarkılarını da koymak istiyorum buraya..



Touch me..



Edit Büdüt : Keşke gösteriden bir sahne de koyabilseydim..


2 yorum:

beisa~ dedi ki...

:) bu şarkıyı ben de çok sevmiştim!

ben de nedense hep seni düşündüm bilio musun sahnede.. yakışırsın da! gitmelisin :)

fatoş' dedi ki...

canım yaa.. :)
ben de çok istiyorum da bu sefer cidden cesarete ihtiyacım var..
bi de seçilip seçilmeyeceğim de belli diil ya..
bakalım..
bgn seçmeler başladı..
salı son gün..
yrn gittim gittim, gitmessem bida gitmem ztn..
:)